Periodontologia

Co to jest periodontologia?

Periodontologia jest to dział stomatologii zajmujący się chorobami przyzębia, czyli dziąseł, ozębnej, cementu korzeniowego, kości wyrostka zębodołowego, oraz błony śluzowej całej jamy ustnej. Przyzębie odpowiada  za mocowanie zębów w kości. Choroby i stany zapalne przyzębia powodują, że mocowanie to przestaje spełniać swoja rolę, dochodzi do rozchwiania zęba, a w konsekwencji do jego wypadnięcia. Do najistotniejszych problemów dziąseł, oprócz powstających stanów zapalnych zwanych potocznie paradontozą, należą odsłonięte szyjki zębów tzw. recesje dziąseł. Recesje mogą powstawać u ludzi nie chorujących na paradontozę. Powodują one nie tylko dyskomfort w postaci nadwrażliwości zębów, ale często są problemem estetycznym. Nie leczone recesje są przyczyną próchnicy korzenia zęba która może doprowadzić do utraty zęba. Nasz gabinet oferuje zabiegi mikrochirurgiczne dzięki którym można przykryć własnym dziąsłem odsłoniętą część korzenia zęba co znacznie przedłuża zachowanie zębów własnych.

Zakres zabiegów periodontologicznych w naszym gabinecie :

• profilaktyka i profesjonalna higienizacja
  • kiretaż zamknięty i otwarty
  • periodontologiczne wydłużenia koron klinicznych
  • leczenie patologicznych kieszeni dziąsłowych
  • sterowana regeneracja tkanek
  • podcinanie wędzidełek
  • pokrywanie recesji
  • likwidowanie „uśmiechu dziąsłowego”
  • pogłębianie przedsionka
  • szynowanie rozchwianych zębów